Nowy dodatek do wow’a przyniesie nam naprawdę wiele zmian. Moim zdaniem, najbardziej rewolucyjną z nich będzie całkowita zmiana systemu talentów. Od teraz wybór specjalizacji definiować będzie które umiejętności wylądują w naszym spell book’u, a talenty służyć będą modyfikowaniu tych spelli lub dodawaniu nowych.
Talenty posiadać będą 6 tierów i na każdym z nich wybierać będziemy 1 z 3 talentów. Poniżej przedstawienie i krótkie omówienie każdego z tierów.
Talenty posiadać będą 6 tierów i na każdym z nich wybierać będziemy 1 z 3 talentów. Poniżej przedstawienie i krótkie omówienie każdego z tierów.
Tier 1: Amunicja
Opis działania spelli dostępny jest po kliknięciu na obrazek, dlatego ograniczę się tylko do komentarza. Mamy tu wybór pomiędzy trzema typami amunicji.
Frozen Arrows, talent przydatny raczej na pvp, chyba że zmienią go tak, aby każdy atak miał szanse na spowolnienie, wtedy za pomocą multi-shota moglibyśmy pobawić się w add control.
Arcane Arrows będą świetna na single target, regen focus wzrośnie nam drastycznie.
Ostatnia z amunicji Venom Arrows przypomina mi talent Serpent Spread z drzewka sv, z tą różnicą że dot będzie działał na wszystkie shoty i będzie się stackował. Talent nieoceniony na walki z dużym aoe.
Tier 2: CC
W tym drzewku do wyboru mamy interrupt, sleep lub stun. Każdą z tych umiejętności doskonale znamy, ponieważ są to cc wyciągnięte żywcem z naszych 3 specjalizacji, dlatego nie będę się specjalnie rozpisywał na ich temat. Zaletą takiego rozwiązania będzie to, że kiedy będziemy mieli przed sobą walkę taka jak Ragnaros nie będziemy musieli iść w bm kiedy okaże się braknie nam stunnów.
Tier 3: Disengage
Ten tier modyfikuje mój ulubiony spell na 3 możliwe sposoby.
Posthaste jest talentem znanym z obecnego drzewka mm, niewiarygodnie przydatny talent w walkach wymagających dużej mobilności.
Evasiveness to talent za który pokochają nas nasi healerzy, używając go przed każdym aoe bossa możemy oszczędzić lekarzom naprawdę mnóstwo many.
Ostatni talent Exhilaration, nie wiem czy będzie on bardziej przydatny od Evasiveness, na pewno będzie ciekawą ewentualnością przy długim regularnym ale w miarę słabym aoe, wydaje się też być ciekawym wyborem do pvp.
Tier 4: Pasywne przeżywajki
Pierwszy talent z tego tieru znany jest z drzewka bm dlatego nie będę się w niego zagłębiał.
Aspect of the Iron Hawk jest kolejnym talentem za który pokochają nas healerzy (wygląda na to, że na nowym dodatku hunter stanie się klasą ze świetna przezywalnością). Często uratuje nam to życie, nie tylko w pve.
Ostatni z talentów również znany jest nam z bm, przydatny na walki z regularnym aoe, ale raczej bez szału.
Tier 5: Bostery
W tym tierze mamy do wyboru 3 talenty zwiększające nasz dps, wszystkie wyciągnięte z obecnie istniejących drzewek, więc nie ma sensu się o nich rozpisywać. Powiem tylko jedno: readiness dla bm? Super! :).
Tier 6: Pułapki
Szczerze oczekiwałem trochę więcej od ostatniego tieru. Oczywiście dla pvp jest on fenomenalny, ale jak większość czytelników wie, pvp to nie moja piaskownica :).
Flash Freeze na chwile obecną wydaje się nieco op. Wyobrażacie sobie to pole minowe przed nami i biednego hordziaka zamarzającego co 2 kroki do nas? No cóż... Na pewno talent ten bedzie niewiarygodnie przydatny do sv ponieważ będzie nam ładował co chwile lock&load na walkach z addami.
Black Ice nawet może przydać się w pve, zawsze to dodatkowa mobliność. Będziemy musieli dbać aby zawsze był rozstawiony w jakimś strategicznym miejscu, problemem może być aktywacja trapa, będziemy musieli ładnie poprosić tanka aby przeszedł się z bossem lub addami po nim ;).
Transmorph trap jest nową pułapką z grupy nature (znaczy że dzielić będzie cd z wężową pułapką), jest całkiem zabawny i ciekawy do pvp, a do pve? Trudno powiedzieć, na pewno interesujące na instancje jako dodatkowe cc.
Moim zdaniem zmiana systemu talentów to świetne rozwiązanie. Obecny build do rajdowania to sztywny schemat w którym zmieniamy max 4 talenty w zależności od specyfiki walki. Wiele osób miało spory problem z wyborem tego najlepszego buildu inwestując w złe talenty. Od teraz ten sztywny szablon będzie niezależny od nas, to ukłon w stronę mniej doświadczonych graczy. Poza tym, jaki jest sens lecieć do miasta i resetować 40 talentów i na nowo rozkładać je wszystkie kiedy chcemy zmienić tylko 2 z nich? Teraz respec będziemy mogli wykonać wszędzie w każdej chwili poza walką (oczywiście nie za darmo).
A mnie sie nie podoba, jak mozna grac w Wowa bez normalnych talentów ;/
OdpowiedzUsuńWogole to takie kiepskie sa te talenty
A obecne są fajne? W obecnej chwili w sv masz jeden stały build w którym zmieniasz 2 talenty, pozostała część musi pozostać niezmienna jeśli chcesz wyciągnąć max z postaci. Teraz te wszystkie niezmienne talenty otrzymamy wybierając spec.
OdpowiedzUsuńW zasadzie to masz rację, ten system jest dużo wygodniejszy, zobaczymy jak to będzie wyglądać w praktyce.
OdpowiedzUsuń