wowhead

poniedziałek, 26 marca 2012

Zmiany z bety cz.1


Beta pand zaskoczyła nas z nienacka i przyniosła ze sobą tony nowych informacji. Sam niestety wciąż czekam na dostęp do tzw. „bety dla frajerów” (to znaczy dla takich jak ja którzy myśleli że jak podpiszą annual pass to dostaną dostęp do bety jej pierwszego dnia :) ), ale z kilku serwisów informacyjnych pozbierałem różne informacje i złączyłem to w spory wykaz zmian dla hunterów zawierający w części pierwszej: nowe skille, nowe glyphy i nowe talenty, a w części drugiej (którą jeszcze dopisuję) przykładowe itemy, efekty symbiozy druida z hunterem i ciekawy bug z petami. Zapraszam do rozwinięcia:

Edit No.1 (27.03.12r.): Rozszerzyłem news o dzisiejsze zmiany z mmo-c.
Edit No.2 (29.03.12r.): Kolejne zmiany w spellach... Dziwne rzeczy nam robią w sv i dalej bostują bm :).


Nowe skille i zmiany w starych:
To najbardziej wyczekiwana przeze mnie informacja, po zapoznaniu się z nimi stwierdzam w dwóch słowach: jest dobrze! Zmieniono irytujące skille jak trap launcher, poprawiono rotację mm, dano potężny bost dla BM. Gdybym miał pobawić się w wróżbitę powiedziałbym, że będzie to nowy topowy spec dpsowy.

Skille ogólne:
  • Stampede: Stampede (choć to jeszcze nie jest oficjalna nazwa skilla) pozwoli przyzwać na raz wszystkie 5 petów które mamy przy sobie na krótki okres czasu (będzie to potężny burstowy cooldown, wyobrażacie sobie w bm kombinację Stampede + Bestial Wrath, a następnie Readiness i znów Stampede + Bestial Wrath? :) ).
  • Hunters Mark: Zmieniony tak, żeby zwiększał dmg o 5% na zmarkowanych celach. Zmniejszono jego czas trwania do 30sec w PvP, w PvE wciąż pozostaje 5min.
  • Aspect of Hawk: Również zmieniony został zmieniony tak, że zwiększa nasz attack power o 10% (co oznacza że będzie skalował sie z naszym gearem).
  • Trap Launcher: Będzie teraz umiejętnością przełączaną. Jeśli będzie włączony każdy trap którego użyjesz będzie mógł być wystrzelony w dal, jeśli będzie wyłączony będziesz stawiał trapy normalnie pod swoimi nogami (to pozwoli na zrobienie ładnych jednoprzyciskowych makr na trapy).
  • Kill Shot: Bazowo będzie działał tak, jak teraz działa z glyphem, to znaczy jeśli nie zabije celu jego cooldown zostanie natychmiastowo zresetowany, dzięki czemu możemy wystrzeliwać go parami po dwa.
  • Trueshot Aura: Teraz będzie pasywna umiejętnością dostępną dla wszystkich speców, będzie zwiększać melee i ranged haste o 10% oraz critical strike chance o 5% (biorąc pod uwagę to oraz buff od peta, hunter w rajdzie uzupełniać będzie niemal połowę buffów rajdowych, 3 na 8 :) ).
Update (27.03.12r.):
  • Kill Shot: Po za tym co napisano wcześniej teraz będzie zadawał 85% weapon damage, zmniejszone z 150%.
  • Arcane Shot: Teraz zadaje 65% weapon damage, zmniejszone z 100%.
  • Aspect of the Fox: Dodatkowo wpływa na Barrage.
  • Camouflage: Może być użyte w combat na 6sec.
  • Multi-Shot: Teraz zadaje 60% weapon damage, zmniejszone z 120%.
  • Rapid Fire: Teraz posiada do 3min cooldown, zmniejszone z 5min.
  • Revieve Pet: Teraz będzie castowany 6sec, zmniejszone z 10sec.
  • Steady Shot: Teraz zadaje 65% weapon damage, zmniejszone z 100%.
  • Cobra Shot: Teraz zadaje 115% weapon damage, zwiększone z 100%.
  • Tracking: Pozwala śledzić na minimapie różne typy stworzeń: Beasts, Demons, Dragonkin, Elementals, Giants, Hidden, Humanoids i Undead. Aktywowane przez przycisk tracking przy minimapie.

Skille Beast Mastery:
  • Kill Command: Zmienione zostało na skill tylko dla bm, ponadto działa teraz tak długo dopóki pet jest 25yardów od celu (ma to bug przez który pet stojąc przy hitboxie nie zawsze może używać Kill Command).
  • Beast Cleave: Po wystrzeleniu Multi-Shot, ataki twojego peta przez następne 5sec biją wszystkich pobliskich przeciwników.
  • Bestial Wrath: Cooldown zmniejszony z 2min na 1min (biorąc pod uwagę fakt, że usunięty zostaje talent Longevity który zmniejszał cooldown o 30%, w praktyce daje nam to zmniejszenie cooldownu o 24sec).
  • Beast Mastery: Wciąż pozwala oswajać egzotyczne pety, ale zamiast dawać dodatkowe punkty talentów dla peta zmniejsza cooldown jego specjalnych umiejętności o 30% (czyli daje to co do tej pory dawał talent Longevity, ale nie daje już dodatkowych talentów, jednym słowem nerf, chociaż wciąż nie wiadomo czy drzewka petów nie zostaną przebudowane jak graczy, wtedy byłoby to zrozumiałe).
Update (27.03.12r.):
  • Invigoration: Kiedy Twój pet zada obrażenia podstawowym atakiem masz 15% szans że zregenerujesz 20 focus.
  • Kill Command: Po za tym co napisano wcześniej koszt focus wynosi teraz 37, zmniejszone z 40.
Update (29.03.12r.):
  • Focus Fire: Nie będzie miał już 15sec cooldown. Teraz regeneruje 10 focus twojemu petowi, zwiększone z 4 i zwiększa twój ranged haste o 8%, zwiększone z 3%.
  • Frenzy: Nieco zmienione działanie. Twój pet ma 40% szans po zaatakowaniu podstawowym atakiem na zwiększenie attack speed o 15%. Trwa 20sec i stackuje się 5 razy.

Skille Marksmanship:
  • Steady focus: Nowa wersja Improved Steady Shot. Kiedy wystrzelisz Steady Shot dwa razy pod rząd twój ranged attack speed zostaje zwiększony o 15% a twój Steady Shot generuje dodatkowe 3 focus, trwa 10sec (2 sec dłużej niż obecny ISS, ładnie to poprawi rotację w mm, dzięki temu co każdy Chimera shot będziemy musieli wystrzelić tylko jedną parę Steady Shot).
Update (27.03.12r.):
  • Aimed Shot: Teraz zadaje 90% weapon damage, zmniejszone z 160%.
  • Careful Aim: Nie wpływa już na Cobra Shot.
  • Chimera Shot: Teraz zadaje 115% weapon damage, zwiększone z 100%. Dodatkowo teraz posiada 9sec cooldown, zmniejszony z 10sec.

Skille Survival:
  • Black Arrow: Zmieniony został tak, że dodatkowo po za dotem zadaje celowi dodatkowy instant dmg przy trafieniu oraz nakłada dot na wszystkich przeciwników znajdujących się na lini strzału. Lock&Load niestety procać będzie tylko z dota na głównym celu. Ponadto strzał będzie castowany 2sec.
  • Viper Venom: Nowa umiejętność sv, otrzymujesz dodatkowe 3focus za każdym razem kiedy Twój Serpent Sting zada dmg. Efekt ma 3sec internal cooldown, co oznacza że nie będziemy mogli dostawać dodatkowego focus z wielu celi na raz.
Update (27.03.12r.):
  • Black Arrow: Po za tym co napisano wcześniej zadaje 85% weapon damage jako shadow damage, dot natomiast zadaje 10damage w czasie 20sec celowi i pozostałym przeciwnikom na torze lotu strzały (jednym tickiem zadaje 1 punkt obrażeń? Mam nadzieję, że to tylko tymczasowa liczba bo bezsensowne stanie się odpowiednie pozycjonowanie przed wystrzałem).
  • Lock and Load: Połączono go z obecnym talentem T.N.T. w jeden talent dający oba efekty. Dodatkowo powrócono do idei działania na 2 kolejne Explosive Shot zamiast na jednego zadającego podwójny damage.
  • Serpent Spread: Nakłada na trafiony cel serpent sting o pełnym czasie trwania, zwiększone z 9sec.
  • Trap Mastery: Połączono go z talentem Resourcefulness w jeden talent dający oba efekty.
Update (29.03.12r.):
  • Black Arrow (trzecia zmiana): Usunięty został 30sec cooldown. Teraz zadaje 110% weapon damage (zwiększone z 85%), a obrażenia z dota zwiększono do 4660. Usunięto dopisek, że Lock&Load nie może procać od dota na dodatkowych celach.
  • Lock and Load: Nie działa już z Explosive Trap (co po zmianie w BA jest dość logicznym posunięciem).
  • Trap Mastery: Nie działa już z Black Arrow.

Skille Petów:
  • Smack, Bite, Claw: Teraz wszystkie trzy dodatkowo zadają x% więcej damage i kosztują x% więcej focus kiedy twój pet ma 50 lub więcej focus.
  • Blood of the Rhino: Teraz dodatkowo zwiększa armor peta o 20% i redukuje jego szansę na otrzymanie trafienia krytycznego o 6%.
  • Growl: Teraz ma 8sec cooldown, zwiększone z 5sec.
  • Rabid: Zmienione tak, że teraz zwiększa attack power twojego peta o 20% na 20sec. 2min cooldown.
  • Spiked Collar: Teraz zwiększa obrażenia o 10%, zwiększone z 9%. Dodatkowo zwiększa haste i critical strike rating twojego peta o 10%.


Nowe glyphy:
W MoP postanowiono usunąć Prime Glyphs, zostawiając jedynie miejsce na 3 Major i 3 Minor Glyphs (choć podobno ma się to zmienić do 4 na wyższych lvl), a większość z nich przeszła drastyczną zmianę aby dawać ciekawsze efekty niż zwiększenie obrażeń o X%. Już na pierwszy rzut oka widać, że są one nastawione bardzo na PvP, choć znajdziemy tam kilka perełek które się przydadzą w wielu sytuacjach w PvE.

Major Glyphs:
  • Glyph of Aimed Shot – Jeśli zostanie użyty kiedy twój Camouflage jest aktywny, Twój Aimed Shot dodatkowo redukuje szybkość poruszania się celu o 50% na 6sec.
  • Glyph of Animal Bond – W czasie kiedy twój pet jest aktywny, cały healing done na tobie i twoim pecie jest zwiększony o 10%.
  • Glyph of Camouflage – Twój Camouflage zapewnia teraz niewidzialność nawet kiedy się poruszasz, ale twoja szybkość ruchu w czasie Camouflage zostaje zredukowana o 50%.
  • Glyph of Chimera Shot – Zwiększa healing otrzymywany z Chimera Shot o dodatkowe 5% twojego maksymalnego hp.
  • Glyph of Concussive Shot – Twój Concussive Shot dodatkowo ogranicza maksymalną szybkość ruchu celu.
  • Glyph of Deterrence – Zmniejsza cooldown twojego Detterence o 10sec.
  • Glyph of Disengage – Zwiększa dystans na jaki odskoczysz używając Disengage.
  • Glyph of Endless Wrath – Kiedy Bestial Wrath jest aktywny twój pet nie może zostać zabity, jednakże wciąż może otrzymywać obrażenia.
  • Glyph of Explosive Trap – Twój explosive trap dodatkowo odrzuca przeciwników w tył w momencie eksplozji.
  • Glyph of Freezing Trap – Kiedy twój Freezing Trap zostaje przełamany, szybkość ruchu jego ofiary zostaje zredukowana o 70% na 4sec.
  • Glyph of Ice Trap – Zwiększa promień efektu Ice Trap o 2 jardy.
  • Glyph of Icy Solace – Twój Freezing Trap dodatkowo usuwa z celu wszystkie doty.
  • Glyph of Marked for Death – Twój Arcane Shot, Chimera Shot, Kill Command i Explosive Shot automatycznie zakładają Hunter's Mark na cel (must have!).
  • Glyph of Master’s Call – Zwiększa czas trwania twojego Master's Call o 4sec.
  • Glyph of Mend Pet – Daje twojemu Mend Pet szansę na usunięcie każdym tickiem 1 Curse, Disease, Magic lub Poison effect z twojego peta.
  • Glyph of Mending – Zwiększa całkowitą ilość healingu za pomocą Mend Pet o 60%.
  • Glyph of Mirrored Blades – Kiedy zostaniesz zaatakowany spellem w czasie Detterence masz 100% szans na odbicie spella z powrotem w atakującego.
  • Glyph of Misdirection – Kiedy użyjesz Misdirection na twoim pecie, cooldown Misdirection zostaje zresetowany.
  • Glyph of No Escape – Zwiększa ranged critical strike chance wszystkich twoich ataków na celach znajdujacych sie pod działaniem Ice Trap lub Freezing Trap o 6%.
  • Glyph of Pathfinding – Zwiększa bonus do szybkości z Aspect of Cheetach i Aspect of the Pack o 8% oraz twoją szybkość na mouncie o 10%. Szybkość na mouncie nie stackuje się z pozostałymi podobnymi efektami.
  • Glyph of Scatter Shot – Zwiększa zasięg Scatter Shot o 3 jardy.
  • Glyph of Snake Trap – Węże z twojego Snake Trap otrzymują 90% mniej obrażeń z aoe.
  • Glyph of Steady Shot – Twój Steady Shot redukuje szybkość celu o 50% na 6 sec jeśli zostanie użyty na przeciwnika w odległości do 8 jardów.
  • Glyph of Tranquilizing Shot – Twój Tranquilizing Shot nie kosztuje focus, ale ma 10sec cd.
  • Glyph of Aspect of the Cheetah – Twój Aspect of Cheetah nie wywołuje dazed kiedy zostaniesz uderzony. Zamiast tego wyłącza się i nakłada 4sec cooldown na wszystkie twoje aspecty.

Minor Glyphs:
Te pozostają (póki co) bez zmian, dochodzi natomiast jeden dodatkowy glyph:
  • Glyph of Tame Beast – Redukuje czas potrzebny na channeling Tame Beast.



Nowe talenty:
Nasze talenty zmieniały się ostatnio dość często i jeszcze kilka razy zapewne usłyszymy o kolejnych zmianach. Na tą chwilę jednak talenty wyglądają następująco:


  • Posthaste: Twoja szybkość ruchu zostaje zwiększona o 60% na 4sec po uzyciu disengage.
  • Narrow Escape: Kiedy użyjesz Disengage, dodatkowo aktywujesz Web Trap który pokrywa lepką siecią wszystkich wrogów w promieniu 8 jardów uniemozliwiając im ruch na 3sec.
  • Exhilaration: Kiedy użyjesz Disengage, zostajesz natychmiastowo wyleczony za 15% twojego maksymalnego hp.


  • Silencing Shot: Strzał który wycisza cel i przerywa jego casty na 3sec.
  • Wyvern Sting: Shot który usypia cel na 30sec. Jakiekolwiek obrażenia przerywają efekt. Kiedy cel obudzi się Sting zadaje 3,057 nature damage przez 6sec. Tylko jeden Sting na huntera może być aktywny na celu w tym samym czasie.
  • Binding Shot: Wystrzeliwujesz magiczny pocisk wiążący cel i wszystkich pozostałych wrogów w odległości 5 jardów od miejsca trafienia na 10sec. Przeciwnicy którzy oddalą się 5 jardów od strzały zostają zestunowani i stają się odporni na efekt Binding Shot przez 10sec.


  • Crouching Tiger, Hidden Chimera: Redukuje cooldown Disengage o 10sec i cooldown Detterence o 60sec.
  • Aspect of the Iron Hawk: Nowy aspect który zastepuje Aspect of the Hawk. Zwieksza attack power o 10% i redukuje cały otrzymywany damage o 15%.
  • Spirit Bond: Kiedy Twój pet jest aktywny, ty i twój pet regenerujcie 3% całkowitego zycia co każde 2sec.


  • Fervor: Natychmiastowo regeneruje 50focus tobie i twojemu petowi. 30sec cooldown.
  • Readiness: Kiedy zostanie aktywowany momentalnie kończy cooldown wszystkich umiejętnosci huntera.
  • Thrill of the Hunt: Masz 15% szans kiedy użyjesz Kill Command lub ranged attack który kosztuje focus, na to że twój nastepny Kill Command lub ranged attack który kosztuje focus będzie darmowy.


  • Murder of Crows: Przywołujesz stado kruków które będą atakować twój cel przez następne 30 sec. Jeśli zostanie użyte na celu poniżej 20%hp, cooldown będzie zresetowany. 1min cooldown.
  • Call Beast: Przywołuje potężne dzikie zwierzę, które będzie wspierać cię w walce przez 12sec. Za każdym razem kiedy bestia zada obrażenia otrzymujesz 2 focus. 30sec cooldown.
  • Lynx Rush: Twój pet błyskawicznie szarżuje od celu do celu atakując 9 razy w ciągu 4 sec zadając każdemu celowi obrażenia od normalnego ataku. 2 min cooldown (ten talent wypada dość słabo przy pozostałych dwóch, zobaczymy jak sprawdzi się w praktyce).


  • Glaive Toss: Ciskasz dwoma ostrzami 30 jardów przed siebie zadając 1,000 obrażeń wszystkim przeciwnikom [na torze lotu chyba zapomnieli dodać ;)] i spowalniając ich o 50%. Ostrza wracając do Ciebie również zadają obrażenia i spowalniają trafionych przeciwników. Jeśli Glaive Toss trafi co najmniej 2 przeciwników w obu kierunkach, cooldown zostaje zresetowany.
  • Powershot: Wystrzeliwujesz potężny strzał który zadaje 100% weapon damage [też mi potężny...] wszystkim przeciwnikom pomiędzy tobą a celem. Przeciwnicy trafieni przez Power Shot zostaja ponadto odrzuceni w tył.
  • Barrage: 40 focus, channeled. Szybko wystrzeliwujesz olbrzymią liczbę strzał przez 3sec, zadając łacznie 288% weapon damage celowi i średnio 72% weapon damage każdemu pozostalemu przeciwnikowi w pobliżu (podobno może być channelowane w biegu kiedy Aspect of the Fox jest aktywny :) ).

3 komentarze:

  1. Czyli jak na razie to wiadomo tyle co nic .
    Bm najlepszym specem dps? To tak jak w magu bylby frost

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się tam podoba, że zwiększą DPS dla BM :D Coraz bardziej nie mogę doczekać się tego dodatku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tam się nie zdziwię jak po raz kolejny powtórzą swój stary numer: nowy dodatek, hunter OP w jednym specu w pierwszym tier, po 2 tyg nerf do ziemi.
    Dobrze że w końcu próbują aby hunter bardziej skalował się z gearem a nie tylko dmg z broni, ciekawe czy im to wyjdzie.
    Zmiany są całkiem fajne, podejrzewam że będzie się dokonywać więcej zmian w specu/glyfach pod każdą walkę niż do tej pory - jedyny słuszny build i glyfy z 1-2 drobnymi zmianami na cały content.

    OdpowiedzUsuń